آن روز که يک مسيحي عاشق شد
نویسنده : بچه هیئتی - ساعت ٢:٠۸ ‎ق.ظ روز دوشنبه ۱٦ امرداد ۱۳۸٥
 
سلام
قبل از هر چیز میلاد مولی الوحد امیرالمومنین علی (ع) و روز پدر رو اول به صاحب الزمان(عج)، رهبر معظم انقلاب، امت مسلمان ، پدر خودم وهمه پدران تبریک وتهنیت میگم
 
به مناسبت این ایام خجسته در نظر درام هر شب با یه مطلب جدید به روز باشم واین پست ها بیشتر پیرامون امیرالمونین (ع) هست.
قسمتی از اولین مطلب رو با هم میخونیم :( چون طولانی بود لینکش رو میذارم برای علاقه مندان)
اگر حالشو داری تا آخرشو بخون .خدایی آدم مات ومبهوت میشه. منکه خجالت کشیدم . اگر نمیشناختمش باور نمیکردم مسیحی باشه. مثلا بقول خودمون بچه شیعه هستی. ببین یه مسحی چقدر تعصب نسبت به امیرالمومنین داره که اسم مولا را بدون ذکر امام نمی بره. کسی که میگه من مسیحی ام و....
خدایا معرفت مارو نسبت به امیرالمومنی بیش از پیش بفرما
آمین

عاشقان اميرالمؤمنين در تمام دنيا با کتاب الامام علي، صوت العدالة الانسانيه جرج جرداق، نويسنده بزرگ لبناني آشنا هستند.

تتبع و تحقيقات جرج جرداق، واکاوي و تفحص در زندگي و احوالات اميرالمؤمنين نيست؛ بلکه شرح عشقي است به شخصيتي بزرگ و فراانساني.

در سال 2002 ميلادي رضا اميرخاني، داستان نويس کشورمان که به همراه تعدادي از نويسندگان ديگر به لبنان سفر کرده بودند، ديداري نيز با جرج جرداق داشته که، شرح اين ديدار را در اينجا براي شما عزيزان مي آوريم.

واقعيت آن است که ما - 5 نويسنده - از طرف جميعت دفاع از ملت فلسطين و با پشتيباني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به لبنان رفته بوديم. صبح وقتي ميزبان مان، هاشمي رايزن فرهنگي فعال و نشيط جمهوري اسلامي، خبر لغو سفر بعلبک را - به دليل شرايط بد جوي - به ما داد، بدجور پکر شديم. هيچ خيال نمي کرديم که ايشان پيشتر براي خالي نبودن برنامه، وقتي براي ساعت 12 ظهر دوشنبه چهاردهم بهمن ماه 1381 از جرج جرداق گرفته است.

خانه جرج جرداق، در محله الحمرا است. محله اي مسيحي نشين در شمال غرب بيروت؛ بيروت نمايشگاهي است از ملل و مذاهب. شوخي نيست، کشوري با حدود 10 هزار کيلومتر مربع مساحت و 3 ميليون نفر جمعيت، 18 مذهب رسمي دارد. تا پيش از رفتن به لبنان همواره برايم سؤال بود که هويت يک لبناني چگونه تعريف مي شود؟ چه مؤلفه هايي هويت لبناني را مي سازد؟ کشوري به اين کوچکي چگونه توانسته است تا اين حد خبرساز باشد و در فرهنگ پيشرو؟ چه چيزي جز زبان، اين کشور را که در آن هيچ نماد عربي – پوشش، معماري، حتي آب و هوا! – ديده نمي شود، با ساير کشورهاي عرب پيوند داده است؟ تقابل مدرنيسم فرانسوي و سنت عربي چه آش درهم جوشي را پديد آورده است؟ کهن الگوي انسان لبناني کيست؟
.....
(متن کامل)